Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
OBVURT z kanadského Québecu sú riadne nový kolektív, rok vzniku 2020, ale členovia sú na scéne vskutku dobre zapísaní. Philippe Drouin (UNBREAKABLE HATRED) gitary, vokály, Olivier Pinard (CATTLE DECAPITATION, CRYPTOPSY) basgitara, Samuel Santiago (ex-FIRST FRAGMENT, GOROD) bicie. Už ste zvedaví? Tak len letmo, kapela je taká nová, že nie je ešte ani na Archívoch. Názov OBVURT je skladačkou zo slov „obvert“ a „hurt“ a jeho autorom je Philippe, ktorý ním odkazuje na osudový zvrat v živote, ktorým si prešiel. Ten stojí aj za príbehom prvotinou hudobnícky nadupanou trojkou spracovávaným. V skratke – čo všetko zažijete, ak ste gitarista a na zápästí vám vyhučí kostený výrastok, ktorý musí chirurgicky preč. Strach, hnev, frustrácia, myšlienky, spomienky, nádej, odhodlanie, s týmito témami sa tu pracuje.
Nahrávku otvára organové intro, ktoré môže v roku 2021 vyznievať aj ako klišé, aj ako lacnota typu „s týmto iste krok vedľa nespravíme“, ale je inšpirované J.S. Bachom. Toho Philippe ctí i cvičením jeho diel na gitare a nakoniec, ako úvod do drámy poslúži. Nasledujúce kvinteto skladieb zaujme skôr vyspelosťou a vypracovanosťou než nejakou treskúcou originalitou, ale v rámci technického a brutálneho death metalu je „The Beginning“ vskutku impozantným vstupom na scénu, aký sa od ľudí so skúsenosťami s hraním vo virtuóznych extrémnych telesách očakáva. Je to technické, ale prístupné a funkčné, žiadna prázdna predvádzačka, a zároveň ide o vyslovene nárezový a útočný death metal. Veľmi dobre tu funguje brutalita „suffocationovských“ UNBREAKABLE HATRED a výbušnosť CRYPTOPSY, od ktorých si OBVURT berú aj technické podanie a kompozičnú vyšperkovanosť v spolupráci s atmosférou. Tretím kúskom do skladačky je melodika a istá náladovosť, ktorá dostáva presne toľko miesta, aby hudba ako celok nestrácala na drive a agresivite. Občas sa takto Philippe, Olivier a Samuel dostávajú až na hranicu výpravnej dramatickosti uctievaných brutalistov, u ktorých si žiadny dobytok nemôže byť istý hlavou. Ako celok je tu tech/BDM sťa z učebnice, ktorý po poctivom vstrebaní bude baviť dlhodobo. Nahrali ho v auguste minulého roku pod producentským dohľadom Christiana Donaldsona z CRYPTOPSY.
Francouzská parta si za cíl snažení vytyčila instrumentální postmetalovou hudbu, kterou se snaží pojmout v maximální šíři. Koketuje tedy s lehkými postrockovými náladami i ponurou atmosférou doom metalu. K tomu výpady ke klasikům CULT OF LUNA. Povedené.
Při svém debutu pod "majorem" předvádějí WOLFBRIGADE svůj standard. Bylo už i lépe, ale mohlo být i hůř. Dominující pogo střídají vály v rychlejším středním tempu a prostě to klasicky dobře odsejpá. Častěji se však asi budu vracet ke starším nahrávkám.
Žádné johoho a rum. Vodní živel, to je tma, zima, utrpení. A tahle francouzská úderka nemrtvých námořníků to dobře ví. Proto drhne agresivní melancholický meloblack, který rázně komanduje kapitánka Adsagsona a její průrazný ječák. Valí to tvrdě jak vlny!
Druhý díl trilogie těchto Švédů je ukázkou silného prog metalu bez kompromisů. Jede se většinou s pořádnou razancí a v tempu, ale nechybí ani odlehčené pasáže. A jelikož provedení je bez chyby, včetně parádního vokálu, výsledek více než příjemný.
Klasický, ryzí a slušně nabroušený heavy/thrash metal jako z dob dávno minulých. Od Portugalců IN CHAOS se nedočkáme inovací, ale ani kompromisů. Velmi dobré retro album a vůbec nevadí, že pánové mají moc rádi METALLICU.
Návrat do starých časů švédského melodického death metalu mi v podání SARCASM připomněl okouzlení, které jsem svého času prožíval u desek SACRILEGE. Ale inspirací je zde více. Pohlazení na duši pro pamětníka deathmetalových devadesátek.
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali i CARCASS. Vydařená deska.